Nye rammer giver nye muligheder Når Eventyrløbet flytter til Tusindårsskoven i 2025 giver det nye muligheder omkring telte. Leje af telt Du kan reservere telte i den størrelse du skal bruge gennem os. Teltet vil stå klar onsdag den 28. maj kl. 12.00, inklusiv borde og stole, og vi skal nok pakke det sammen bagefter. Medbring eget telt Køb et areal til dit eget telt og vi tilbyder 3 størrelser: 10 x 10 m (max. 36 m2 telt) 20 x 20 m (max. 108 m2 telt) 30 x 30 m (max. 216 m2 telt) Grilltelt Køb plads til x-antal personer i det store grilltelt. Her har du en fantastisk udsigt over hele området og du kan nyde en lækker grillmenu fra Mad med Sjæl. Fællestelt Køb plads til x-antal personer i det store fællestelt. Det er så hyggeligt. Her kan du også medbringe egen grill. Pavillon område Vi indretter et område på pladsen hvor det er muligt at medbringe din egen pavillon. Eneste betingelse er, at den ikke fylder mere end 3x3 m. Dette tilbud er gratis . Se det foreløbige oversigtskort HER
Odense, 29. oktober 2024 Pressemeddelelse, BREAKING NEWS Eventyrløbet flytter til Tusindårsskoven! Det bliver anderledes! Det bliver vildt! Det bliver eventyrligt! Når Eventyrløbet skydes i gang, Kristi himmelfartsdag den 29. maj 2025, bliver det i helt nye og spændende omgivelser, nemlig i Tusindårsskoven. Det bliver naturligvis muligt at løbe eller gå de traditionelle distancer, som er 2, 5 eller 10 km, men ruterne bliver nye og med mere plads end før. Hvorfor ændres lokationen? Gennem 45 år har Eventyrløbet haft base omkring Odense Idrætspark. Det har fungeret godt, men vi tror på, at en flytning af Eventyrløbet til de smukke og unikke omgivelser i Tusindårsskoven, vil løfte løbet op til et nyt og bedre niveau. Løbsleder Michael Nielsen udtaler: “Der vil være rigtig mange fordele for deltagerne, og det har været det vigtigste i denne beslutning. De mange deltagere, skoler og firmaer kan bl.a. se frem til: - En mere sammenhængende plads - Mulighed for selv at medbringe egne større telte - Unik børnerute i skovene omkring teltpladsen - Spændende gå- og løberuter med mere plads - Start og målområde samme sted Vi tror på at det vil have en positiv effekt og give en bedre oplevelse, når alle deltagere er på ét stort område, i stedet for som i Bolbro, hvor pladserne lå langt fra hinanden”, slutter Michael Nielsen Fællestelte, grilltelt eller egne telte For firmaer og skoler bliver der ligeledes bedre muligheder for enten at bestille plads i telte eller medbringe eget telt. Det bliver muligt at købe plads i fællesteltet på den store plads eller i grillteltet, hvor “Mad med Sjæl” serverer en lækker grillmenu. Ønsker man et telt med borde og stole, så kan det stadig bestilles via Eventyrløbet, i præcis den størrelse man ønsker sig. Et areal i Tusindårsskoven bliver indrettet til firmaer der ønsker at medbringe eget telt. De sælges i 3 størrelser, fra 100 m2 op til 900 m2. Det er allerede nu muligt at reservere areal eller telte HER Traditionerne følger med Deltagerne i Eventyrløbet 2025 kan glæde sig til underholdning på ruterne, et eventyrligt børneløb, frugt og vand i målområdet, børneposer og medaljer til alle børn samt opvarmning. Der vil være underholdning til de mindste og koncert for de voksne. Navne offentliggøres senere. Pladsen giver desuden gode muligheder for forskellige boder med mad og drikke, loungeområder - og naturligvis mange hoppeborge til de yngste. Der er mere information på Eventyrløbets hjemmeside, www.eventyrlobet.dk , samt Facebooksiden “ Eventyrløbet ”. Tilmeldingen er åben og du kan starte HER
Odense, 15. juli 2024 Eventyret var i fokus til dette års børneløb. Børnene fik både eventyr før og efter løbet og ikke mindst under selve løbet. Derfor fik vores praktikant, Tommy Tram til opgave at løbe med og indfange den gode og eventyrlige stemning. Det er der kommet en flot film ud af, og den kan ses HER
Odense, 29. maj 2024 Kære deltagere ved Eventyrløbet 2024. Først skal der lyde et stort TAK for sidst. Det var i sandhed en eventyrlig dag, og vi glæder os allerede til 29. maj 2025. Tak for de mange besvarelser på vores evalueringsskema. DIN mening er vigtig for os, så vi kan forbedre og udvikle Eventyrløbet. På vores evalueringsmøde den 28. maj gennemgik Styregruppen de mange gode besvarelser og forslag. Der venter mange gode timer med forberedelse og planlægning, men det vi allerede nu kan melde ud, er: Eventyrløbet fortsætter med at være på Kristi himmelfartsdag . Vi skal nok sørge for flere muligheder for køb af drikkevarer og mad på Koncertpladsen. Det lover vi! Børneløbet fortsætter med endnu mere eventyr og vi har planer om tre startgrupper. 5 og 10 km løberne vil i 2025 blive sendt afsted i grupper á 500 personer med 5 minutters mellemrum. Det vil give mere plads på ruterne. Vi sørger for, at ALLE deltagere får mail med startnummer. Vi beklager ulejligheden og besværet i år. Målområdet med væske og telt til udlevering af børneposer og medaljer ændres i 2025, så det giver mindre kø og et bedre flow. PS! Nogle nævnte, at deres børn ikke havde fået en medalje! Vi løb ikke tør for medaljer, så har du et barn der mangler en sådan, så skriv til michael@ogf.dk Flere havde overset væskestationerne på 5 og 10 km ruten. Vi gør dem mere synlige næste år, så tørsten kan slukkes undervejs. Ikke en evaluering uden problemer med toiletter . For få eller udfordringer med vand. Det sørger vi for bliver markant bedre næste år! Koncertpladsen fungerede fint, men det kan blive endnu bedre. Vi påtænker at få vores scene tilbage og skrue op for lyden, så alle kan se og høre underholdningen, for både børn og voksne. Kortoversigter og kommunikation skal forbedres. Husk, det er altid muligt at få en masse nyttig information inden løbet på vores hjemmeside og Facebookgruppe. Desuden udsender vi informationsmail ugen inden løbet. Der er mange andre gode og relevante forslag, som vi tager med i planlægningen til Eventyrløbet 2025. Du ønskes en god og eventyrlig sommer.
Til torsdagens eventyrløb kunne vi stolt kåre årets største skolehold, og det blev, med 106 deltagere, Odense Tekniske Gymnasium . Runner up blev vores gode naboer fra Sports Academy Denmark. Stort tillykke, og vi glæder os til at se jer igen i 2025.
Kære alle Tusinde tak for en helt eventyrlig dag sammen med 7.526 deltagere og en masse glade gæster. Vi sender evalueringsskema ud via Sportstiming, og mandag lægges billeder fra MySelfie op. Vores gode fotograf, René Dyhr, var igen i år på pletten og har taget en masse herlige billeder. I kan nyde dem her: https://photos.app.goo.gl/XtdK8vgGEXAQUtSp6
Odense, 9. maj 2024 Et helt eventyrligt Eventyrløb Over 7.500 deltagere stillede til start ved det traditionsrige Eventyrløb, der blev afholdt for 45. gang torsdag den 9. maj i Odense. Heraf var næsten 1.100 deltagere i årets Børneløb, hvor de oplevede eventyr fra start til slut. Ved starten blev de sendt afsted af Kongen, og efter at have mødt Star Wars, trolde og dansere, kom de sikkert i mål og blev modtaget af kongen inden de oplevede danseshow og flot underholdning fra MGP 2023. Lokale vindere Kongeetapen, 10 km løb, blev vundet af Andreas Lommer i imponere tid på 32,43. Kvindernes løb blev vundet af Sisse Bogetoft med flotte 36,29. På 5 km distancen vandt Karoline Ejby Stengaard i tiden 18,18 mens en anden deltager fra Odense Atletik, Lasse Bjørn Jensen, vandt sikkert med tiden 14,46, hvilket var ny personlig rekord. En helt eventyrlig stemning Gennem hele dagen var der en eventyrlig stemning. Både på ruterne men også på Koncertpladsen, Cirkuspladsen og Højstrupparken. Solen strålede om kap med de mange glade deltagere., Løbsleder Michael Nielsen udtaler: “Hos OGF er vi vildt glade for en helt igennem fantastisk dag. Det var specielt skønt at se og opleve de mange børn tage det nye tiltag om eventyret til sig, og rigtig mange mødte op i flot udklædning” og fortsætter “De kommende dage vil vi evaluere og så starter vi planlægningen af Eventyrløbet 2025.” Alle dagens resultater kan findes her: https://www.sportstiming.dk/event/13137/results
Odense, 6. maj 2024 Ja, vi kommer til at fylde lidt på torsdag Ingen folkefest og Eventyrløb uden vi skal “forstyrre” trafikken lidt. Det er primært trafikken og beboerne på Stadionvej og Rugårdsvej (mellem Mogensensvej og Jernbanevej), der vil blive berørt, ca. i tidsrummet 08.00 - 12.00. Vi håber på alles forståelse - og de der bliver lukket lidt inde, og måske ikke deltager i løbet - ja, de er mere end velkommen til at kigge forbi og se de glade deltagere, høre lidt god musik og nyde den gode stemning. Se skilteplan her
Odense, 30. april 2024 Vi er nu klar med et stort oversigtskort, som du også vil kunne finde rundt omkring på pladserne den 9. maj. Her vil du hurtigt og nemt kunne finde frem til dine kollegaer. Nederst på kortet er en oversigt, sorteret alfabetisk. Se det HER
Odense, 30. april 2024 Så er startnumrene ved at blive pakket til alle firmaer og større hold. De vil blive leveret mellem den 1. og 3. maj af vore flittige postbude. Er du i tvivl om dit firma får leveret startnumrene, så kan du se en oversigt HER